petak, 10. travnja 2015.

Mrkvice




Sastojci
pripremljena smjesa za muffine po želji
špičasti korneti

Royal icing
2 bjelanjka
oko 300 g šećera u prahu
voda ili limunov sok
narančasta boja

Ukrašavanje
kokosovo brašno
narančasta aroma (naranča, breskva)
voćni sirup od naranče
Ticino (čit. Tičino) + zelena boja




Priprema
Smjesu za muffine treba ispeći u kornetima. Možete upotrijebiti smjesu po želji. Ja sam radila ove muffine pa sam  manju količinu smjese odlučila ispeći u kornetima.
Kornete punite smjesom do oko 2/3 visine. Koliko će smjesa narasti ovisi o količini praška za pecivo (ili sode) u smjesi.
Da bi špičasti korneti stajali, potrebno ih je u nešto staviti. Ja sam  upotrijebila žičanu mrežu, tj. „mrežastu posudu“ za prženje koja je inače u kompletu s jednim (starim) loncem za pečenje pommes fritesa.



Tu posudu stavila sam na jedan manji lim za pečenje i u nju sam onda složila kornete. Važno je da korneti budu dobro ugurani u „kockaste otvore“ i da budu gusto složeni jedan do drugog da se nemaju kamo prevrnuti.


Tako složene kornete stavite na rešetku u donji dio zagrijane pećnice (na prvu vodilicu).


Drvenim štapićem za ražnjiće svakako probajte je li smjesa pečena.
Kornete ostavite da se ohlade.


Za royal icing, mikserom kratko umutite bjelanjke da se zapjene. Zatim postupno dodavajte šećer u prahu stalno miksajući. Smjesu miksajte par minuta da bude glatka. Dodajte boju.
Količina potrebnog šećera ovisi o veličini bjelanjka, ali i o tome koliko rijetku smjesu želite. Smjesa treba biti dovoljno rijetka da u nju možete uroniti kornet i onda ga postaviti na rešetku da se višak smjese ocijedi.
Ako je smjesa prerijetka dodajte još šećera, a ako je pregusta dodajte par kapi vode ili limunovog soka.
Ja sam eksperimentirala, prvo mi se činilo da je smjesa pregusta, pa sam dodala vodu, pa mi se onda činilo da je prerijetka, pa sam dodala još šećera, a onda je stvarno bila pregusta, pa sam dodala još limunovog soka… Eksperimentirajte!




Kad ste kornete složili na rešetku ostavite ih da se višak smjese ocijedi i da se sloj na kornetu stvrdne. Royal icing koji vam je ostao poklopite poklopcem ili vlažnom krpom da se ne osuši (najbolje je da ga napravite u posudi s poklopcem pa sad samo stavite poklopac na tu posudu).
Meni je ova smjesa bila dovoljna za 8 mrkvi.



Kad se smjesa ocijedi s korneta, ali nije se još potpuno stvrdnula, možete ih uvaljati u kokosovo brašno.


Ja sam kokosovom brašnu dodala malo arome naranče i par kapi sirupa od naranče te dobro pomiješala kako bi kokos dobio narančastu boju. No, pazite: ne smijete dobiti „pastu“ ili neku vlažnu smjesu od kokosa, „zrnca“ kokosa i dalje trebaju biti rastresita i ne smiju biti međusobno slijepljena.
Nisam sve kornete uvaljala u kokos, neki su ostali bez kokosovog „kaputića“…
I jedne i druge kornete ostavite de se royal icing dobro osuši.



Kad se smjesa osušila, okrenite kornete: ja sam ih ponovno složila u „žičanu posudu“ u kojoj su se pekli. Preostali royal icing nanesite (namažite žlicom) odozgo na svaki kornet (zagladite) i opet ih ostavite da se smjesa osuši.
Sačuvajte još malo royal icinga (u mojem slučaju je to bila jedna žlica jer sam imala samo 8 mrkvi), stavite poklopac na posudu da se ne osuši.




Na vrhu mrkve bi trebalo biti nekog „zelenila“. Ja sam upotrijebila Ticino masu koja mi je preostala od izrade neke torte. Ako nemate Ticino, za ove mrkve ga se ne isplati raditi, jer vam doslovno treba manja kuglica smjese. Da nisam imala gotov Ticino, ja bih na mrkve stavila neko zelenilo od papira ili nešto takvo…

Ukoliko baš želite raditi Ticino, možete raditi po receptu za Ticino koji već imam na blogu, ali sada ću napisati i recept za drugu varijantu koju ću nazvati Ticino II i koji sam upotrijebila za ukrašavanje ovih mrkvi.


Ticino II
1 kg šećera u prahu
1,5 paketić želatine u prahu (15 g)
6 žlica hladne vode
8 žlica fruktoze
1 žlica hladne vode
1 žlica glicerina

U veću posudu prosijajte oko 700 g šećera u prahu.
Želatinu prelijte sa 6 žlica hladne vode i ostavite ju da nabubri.
U loncu otopite fruktozu s 1 žlicom vode: miješajte na laganoj vatri, pazite da ne zakuha. Lonac maknite  s vatre i dodajte nabubrenu želatinu, miješajte da se želatina rastopi. Zatim umiješajte i glicerin.
Dobivenu smjesu ulijte u zdjelu sa šećerom u prahu i miksajte na manjoj brzini plosnatim „mrežastim“ nastavkom (ili ručno, kuhačom). Smjesu miješajte mikserom ili kuhačom da dobijete smjesu koju ćete onda nastaviti mijesiti na radnoj površini posutoj šećerom u prahu.
Smjesu mijesite rukama, dodavajući šećer u prahu kako biste dobili podatnu masu koja se ne lijepi. Gotovu smjesu spremite u plastičnu vrećicu ili foliju i čuvajte ju na sobnoj temperaturi.
Recept za tu Ticino masu je sa stranice Kuhari.


Uzmite manju kuglicu pripremljene Ticino smjese i u nju umijesite zelenu boju. Oblikujte „zelenilo“ željenog izgleda koje ćete staviti na vrh mrkvi.
Oblikovano zelenilo ostavite na sobnoj temperaturi da se osuši.




S preostalim royal icingom zalijepite osušene zelene oblike od ticina na mrkve: odozdo ih premažite „kuglicom“ royal icinga i zalijepite.
Kod mene su mrkve i dalje bile složene tako da „stoje“ u „žičanoj posudi“ – te su tako stajale dok se royal icing kojim je „zelenilo“ zalijepljeno osušio.







Nema komentara:

Objavi komentar