nedjelja, 22. ožujka 2015.

Ragu s jajima



Recept za ovaj ragu (u originalu: Neobičan ragu s jajima)  prije godinu-dvije vidjela sam na blogu koji se nalazi na adresi http://lady071.blogspot.com/2013/07/neobican-ragu-sa-jajima.html
Imam kopiran recept u Word i imam zalijepljen taj link, ali sada ne mogu do tog bloga, a i ne sjećam se kako se blog zvao.
Uglavnom, otkad imam taj recept preostale žumanjke i/ili  bjelanjke najčešće utrpavam u taj ragu.

Radim drugačije, nego što se navodi u tom receptu. Neke moje varijante ovog jela i ne spadaju pod ragu, al dobro…
Ovo je moja, izmijenjena, „zimska“ varijanta s puuuno gustog umaka. U originalu ide manje tekućih sastojaka i ne upotrebljava se pasirana, nego 1 svježa rajčica. Gustoću umaka ionako možete sami odrediti, prema svojim željama.

Što se jaja tiče, u originalu se navodi da bi „trebalo“ paziti da se jaja u lonac pažljivo razbiju kako bi ostala cijela. Ja se oko toga uopće ne trudim. Budući da upotrebljavam npr.  žumanjke koji par dana stoje u hladnjaku, a obično su se već „razlijali“ ili se razliju dok ih nastojim odlijepiti od posude u koju su bili spremljeni, tako da kod mene o nerazlijevanju nema ni govora. A često u ovom raguu kod mene završi i poneko umućeno jaje ili bjelanjak/žumanjak koji je ostao od premazivanja nekog tijesta prije pečenja…  Dakle, ovakav  ragu radim kad praznim hladnjak od svih mogućih jaja koja imam spremljena – to uključuje i kuhana jaja. Na fotografiji se ne vidi, ali i ovaj put su u loncu završila i dva kuhana jaja koja su preostala od nečega…  (narezala sam ih na krupnije komade i  dodala u umak zajedno sa sirovim jajima).

Poanta pripreme ovog jela je skuhati jaja u umaku (možete ih kuhati i da im žumanjak ostane mekan, ja to ne volim pa kuham jaja da se kompletno skuhaju).

Moguće su brojne varijacije, ako vam je ovo samo s jajima „premršavo“, možete ukomponirati povrće, meso… Od takvih nekih dodataka, ja ponekad dodam krumpir ili pak neko (jadno) povrće koje hitno treba  nekamo utrpati.

U receptu navodim broj cijelih svježih jaja, a vi kombinirajte što imate (ja sam ovaj put upotrijebila: 4 žumanjka, 2 i pol bjelanjka, 1 umućeni bjelanjak preostao od premazivanja peciva, 5 cijelih svježih jaja, 2 kuhana jaja).



Sastojci
1 crveni luk
3 žlice ulja
2-3 žlice glatkog brašna
1 čajna žlica slatke crvene paprike
250 ml pasirane rajčice
500 ml vode
sol, papar
šećer
8 svježih jaja
nasjeckano svježe peršinovo lišće


Priprema
Luk oljuštite i nasjeckajte. Popržite ga u loncu (dubokoj tavi) na zagrijanom ulju. Dodajte brašno pa ga pržite oko pola minute. Zatim dodajte slatku papriku, promiješajte i sve zalijte pasiranom rajčicom i vodom i začinite solju, paprom i šećerom. Kad zakuha, prokuhajte sve oko 5 min. Umak bi trebao biti malo gust, a ne baš kako juha.

Ako smatrate da je pregust, dodajte vodu, a ako vam je rijedak, umutite malo brašno svodom pa to ukuhajte u umak.
Zatim u lonac razbijte jedno po jedno jaje i  poklopite. Smanjite temperaturu i kuhajte par minuta do željene tvrdoće jaja (ako želite, žumanjak može ostati mekan).

Kuhano jelo po potrebi još začinite i posipajte nasjeckanim peršinovim lišćem.

Izvor: adaptirani recept s bloga http://lady071.blogspot.com/2013/07/neobican-ragu-sa-jajima.html

Nema komentara:

Objavi komentar